Vår kampanj tog priset

2021-01-22

I reklam- och informationstävlingen Svenska Designpriset prisades igår Hantverksakademins kampanj "Det finns ett före och ett efter Hantverksakademin".

Skärmdump från kampanjen.

I våras genomförde Hantverksakademin kampanjen "Det finns ett före och ett efter Hantverksakademin". Kampanjen ägde rum på utomhustavlor, i kollektivtrafiken och på sociala medier. Nu har den del som genomfördes på sociala medier vunnit silver Svenska Designprisets kategori Sociala medier, en kategori som är helt ny för i år.

Kampanjen är skapad av Priority och formgiven av designern Linnea Anckers. Hon får mycket beröm av Stockholms Hantverksförenings kommunikationschef Caroline Eriksson, uppdragsgivare.

   - Redan när vi fick se konceptet kände vi att kampanjen hade mycket humor och värme och skulle tilltala vår målgrupp. Vi är därför mycket stolta och glada över utmärkelsen. Och framförallt är vi stolta över Linnea som är både lyhörd för kundens behov och kreativ och modig i sitt utformande, säger Caroline.

Priset offentliggjordes under en digital gala under torsdagen.

Här finns alla vinnare >>

Dela